Hidup Untuk Memberi...

Hayah hidup ini hanyalah sekadar sekelip mata berbanding dengan kehidupan di yaummul akhirah. Lantaran apalah kiranya kita memberi walaupun hanya sekadar sekelumit.

Thanks Kak Nab

Hari itu ada tegur2 kak nab dalam blognya,
sengaja meng'offer'kan diri...
"ehem... ehem... ajak orang taman guru je ke..."
Hasilnya hari ini dapat 'lunch free'
dari kak nab yang baik hati...

Tengoklah apa yang kak nab
sediakan untuk kami2 yang hadir ini,
kalah hotel 5 bintang...
Deco... deco... dari kak nab yang kreatif itu,
biji saga boleh jadi hiasan tau....

Terimakasih tak terhingga buat kak nab
sudi menjamu dan melayan kami2
yang hadir hari tu.

Hah... ini tetamu kat meja dalam
sebab meja luar sudah penuh...

Ooops... hampir terlupa,
nanti jaly tanya mana 'buah hati'
yang hadiah untuk kak nab tu.
Ada.... jaly kata nak tunjuk kat abang dia...

Dan sebelum balik,
kena lakar dulu kenangan dengan kak nab...


Ehem... ini SU saya, cik nita,
thanks ta kerana membantu kak pah
mencari 16 orang bertuah yang akan
menjadi tetamu khas kak nab tu...
Berat juga sebenarnya nak pilih siapa ye?
Akhirnya kami menyenaraikan
guru2 matematik dan sains dan
mereka yang tinggal hampir taman guru je...

Huhu... tak puas lagi
posing
lagi dengan tuan rumah....

Sebelum balik lawat dulu taman kak nab.
Kak nab, saya dok menunggu ni
bila nak keluar dalam anjung seri tu...


Thanks kak nab...
kenangan persahabatan itu indah,
moga Allah berkati ukhwah ini.
nanti jangan serik nak jemput kami
sekali lagi ye....

1 comments:

hajah zainab bt abdullah October 19, 2009 at 7:40 PM  

salam Pah,

Kak Nab happy bila tau yg sahabat2 terpilih tu teruja! Insya Allah akan dijemput lagi utk makan nasi bungkus...sebab hari tu pun nasi bungkus dari taj...heh3!!

Aidil Fitri 1431H

Berita Harian : BeritaUtama

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

At-tarikh

jam UMMI di KUANTAN

jam WALID di JUBAIL

About Me

My photo
I'm Sharifah Faridah Hanim Tengku Embong. A mother of 6 children. Currently as a teacher at SMK Paya Besar, Kuantan.

My School of Fish (Please click if u like 2 feed da fish...)

Warna-warna Kehidupan....

warna-warna hidup mu
mewarnai kebebasan
mencerna keceriaan
mendambakan kegembiraan
menjalari kehidupan samudera
menyusuri rahsia ciptaan Allah
namun
aku tetap kagum
hidup mu tidak pernah lemas
hatta secebis daging mu
tidak pernah terjejas
dek keasinan melaut menyelubungi mu
mampukah kita
menggarap kehidupan ini
seperti mu
untuk terus melangkah
bertahtakan
keimanan dan ketaqwaan

Hamster 'Abbas Punya

Nazirah punya turtle...

Said nak juga...

Merisik Khabar

Liku-liku Kehidupan


  • SK Sultan Sulaiman 2 (1974 - 1979)
  • MRSM K Trg (1980-1984) 3rd Batch
  • LCP, Azusa (1985)
  • Citrus College, Glendora (1986)
  • USC, LA (1986 - 1989) Class of 1989
  • SM Sultan Sulaiman, Kuala Terengganu
  • Sykt Limbongan Timor Sdn Bhd, K Trg
  • Syarikat Amsys Bhd, Penang
  • SM Sultan Ismail, Kemaman
  • SM Vokasional, Kemaman
  • MPKT Batu Rakit (1993 - 1994)
  • SM Vokasional, Kuala Terengganu
  • SM Seri Budiman, Kuala Terengganu
  • SMK Paya Besar, Kuantan

  • Blog Archive

    Rapuh by Opick

    Detik waktu terus berjalan
    Berhias gelap dan terang
    Suka dan duka
    Tangis dan tawa
    Tergores bagai lukisan

    Seribu mimpi berjuta sepi
    Hadir bagai teman sejati
    Di antara lelahnya jiwa
    Dalam resah dan air mata
    Ku persembahkan kepadaMu
    Yang terindah dalam hidupku

    Meski ku rapuh dalam langkah
    Kadang tak setia kepadaMu
    Namun cinta dalam jiwa
    Hanyalah padaMu

    Maafkanlah bila hati
    Tak sempurna mencintaiMu
    Dalam dada ku harap hanya
    Dirimu yang bertakhta

    Detik waktu terus berlalu
    Semua berakhir padaMu