Hidup Untuk Memberi...

Hayah hidup ini hanyalah sekadar sekelip mata berbanding dengan kehidupan di yaummul akhirah. Lantaran apalah kiranya kita memberi walaupun hanya sekadar sekelumit.

Ke Melaka

Seawal 7.30 pagi memulakan perjalan ke melaka
ke kampung apa ye... huhu...lupa lak.
Amir dan ummi najihah akan disatukan dalam
majlis akad nikah jam 10.00 pagi.
Tengoklah pengantin lelaki tu...
releks bawa kereta sendiri je ...

Singgah di chalet pengantin salin pakaian.

Rombongan sudah sampai...

Alhamdulillah majlis berjalan lancar...
Mabrook buat amir, sudah jadi suami orang.
Tanggungjawab pun sudah bertambah,
tapi tanggungjawab anak lelaki kepada ibu
masih sama. Ingat susah payah umi tu lebih2
lagi abah sekarang ni masih di hospital....

Juga tahniah ummi najihah...
welcome to our the family... tapi maaf
umi dah tak sempat nak berta'aruf lebih2 lagi.
Ada masa datanglah ke kuantan...

Sesi ke dua pulak, salin baju lagi...
Huhu... ayah mood payung sape tu...
pengantin lelaki juga ke???

Sesi bergambar untuk kenang2an

Menghampiri jam 2.00 petang kami pulang kuantan.
Maaf tak leh nak tunggu lama2.
Esok naemah n sakinah kena balik smakl
itu pun sudah tuang sekolah satu hari....

Dan sebelum kami singgah lagi ke hukm
menziarahi uncle ayob.
Beliau masih di hukm setelah beberapa minggu
menjalani pembedahan jantung.
Kami khabarkan anakandanya amir sudah
selamat diijabkabulkan.
Buat uncle ayub banyak bersabar dan berdoa.
Ujian dari Allah itu untuk membersihkan dosa2 kita....

0 comments:

Aidil Fitri 1431H

Berita Harian : BeritaUtama

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

At-tarikh

jam UMMI di KUANTAN

jam WALID di JUBAIL

About Me

My photo
I'm Sharifah Faridah Hanim Tengku Embong. A mother of 6 children. Currently as a teacher at SMK Paya Besar, Kuantan.

My School of Fish (Please click if u like 2 feed da fish...)

Warna-warna Kehidupan....

warna-warna hidup mu
mewarnai kebebasan
mencerna keceriaan
mendambakan kegembiraan
menjalari kehidupan samudera
menyusuri rahsia ciptaan Allah
namun
aku tetap kagum
hidup mu tidak pernah lemas
hatta secebis daging mu
tidak pernah terjejas
dek keasinan melaut menyelubungi mu
mampukah kita
menggarap kehidupan ini
seperti mu
untuk terus melangkah
bertahtakan
keimanan dan ketaqwaan

Hamster 'Abbas Punya

Nazirah punya turtle...

Said nak juga...

Merisik Khabar

Liku-liku Kehidupan


  • SK Sultan Sulaiman 2 (1974 - 1979)
  • MRSM K Trg (1980-1984) 3rd Batch
  • LCP, Azusa (1985)
  • Citrus College, Glendora (1986)
  • USC, LA (1986 - 1989) Class of 1989
  • SM Sultan Sulaiman, Kuala Terengganu
  • Sykt Limbongan Timor Sdn Bhd, K Trg
  • Syarikat Amsys Bhd, Penang
  • SM Sultan Ismail, Kemaman
  • SM Vokasional, Kemaman
  • MPKT Batu Rakit (1993 - 1994)
  • SM Vokasional, Kuala Terengganu
  • SM Seri Budiman, Kuala Terengganu
  • SMK Paya Besar, Kuantan

  • Blog Archive

    Rapuh by Opick

    Detik waktu terus berjalan
    Berhias gelap dan terang
    Suka dan duka
    Tangis dan tawa
    Tergores bagai lukisan

    Seribu mimpi berjuta sepi
    Hadir bagai teman sejati
    Di antara lelahnya jiwa
    Dalam resah dan air mata
    Ku persembahkan kepadaMu
    Yang terindah dalam hidupku

    Meski ku rapuh dalam langkah
    Kadang tak setia kepadaMu
    Namun cinta dalam jiwa
    Hanyalah padaMu

    Maafkanlah bila hati
    Tak sempurna mencintaiMu
    Dalam dada ku harap hanya
    Dirimu yang bertakhta

    Detik waktu terus berlalu
    Semua berakhir padaMu