Hidup Untuk Memberi...

Hayah hidup ini hanyalah sekadar sekelip mata berbanding dengan kehidupan di yaummul akhirah. Lantaran apalah kiranya kita memberi walaupun hanya sekadar sekelumit.

Hari Keluarga KOBI

Pagi2 lagi sudah bertolak ke pantai balok
kerana perjumpaan hari keluarga kobi.
Baru baca buku pemilik cintaku selepas allah dan rasul,
malam tadi. Ada cerita pasal lumba lari
saya?? teka lumba apa...??
Hehe... lumba kereta... nak buat macam mana
zaman sudah berubah...
(jangan salah faham lak ye, tak lah laju macam F1 tu...)
Hanya sekadar kejar mengejar.
Tapi sudah tentu saya tak dapat potong dia
sebab orang lelaki kalau pandu kereta
faham2 lah, so tak de chance saya nak menang...
Saya memandu unser ikut belakang kereta suami kerana
membawa bersama 5 cikgu seria.
Suami saya memandu didepan bawa anak2 lelaki.

Sampai di pantai banyak aktiviti yang dijalankan.



Anak2 puteri ada sukaneka.



Anak2 putera lawan bola sepak.



Ayah2 lawan volley ball. (huhu.. VT!)



Ibu2 pun ada sukaneka juga.
Siap rekacipta dari barang terpakai.



Lepas main, apa lagi kalau tak mandi pantai.
Anak2 semua serbu laut.
Saya perhati dari jauh je,
sebab2 sudah ramai yang nolong nengoknya.
Sambil tu sempat juga anggota wanita
nak cuba main volley ball jugak...



Aktiviti pantai tak lengkap kalau
tak bakar ayam dan ikan.
Ini hidangan tengahari
bersama dengan tomyam...



Namun sebenarnya yang tersirat
membina jambatan ukhwah.
Batu bata yang dibina
ini lah sebahagian dari kekuatan DnT.



Kemudian penyampaian hadiah
buat pemenang dan cabutan bertuah.
Majlis berakhir dengan ucapan
kalimah akhirah dari pengerusi kobi.
Moga dipanjangkan umur untuk bertemu
di tahun hadapan, insya'Allah....

0 comments:

Aidil Fitri 1431H

Berita Harian : BeritaUtama

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

At-tarikh

jam UMMI di KUANTAN

jam WALID di JUBAIL

About Me

My photo
I'm Sharifah Faridah Hanim Tengku Embong. A mother of 6 children. Currently as a teacher at SMK Paya Besar, Kuantan.

My School of Fish (Please click if u like 2 feed da fish...)

Warna-warna Kehidupan....

warna-warna hidup mu
mewarnai kebebasan
mencerna keceriaan
mendambakan kegembiraan
menjalari kehidupan samudera
menyusuri rahsia ciptaan Allah
namun
aku tetap kagum
hidup mu tidak pernah lemas
hatta secebis daging mu
tidak pernah terjejas
dek keasinan melaut menyelubungi mu
mampukah kita
menggarap kehidupan ini
seperti mu
untuk terus melangkah
bertahtakan
keimanan dan ketaqwaan

Hamster 'Abbas Punya

Nazirah punya turtle...

Said nak juga...

Merisik Khabar

Liku-liku Kehidupan


  • SK Sultan Sulaiman 2 (1974 - 1979)
  • MRSM K Trg (1980-1984) 3rd Batch
  • LCP, Azusa (1985)
  • Citrus College, Glendora (1986)
  • USC, LA (1986 - 1989) Class of 1989
  • SM Sultan Sulaiman, Kuala Terengganu
  • Sykt Limbongan Timor Sdn Bhd, K Trg
  • Syarikat Amsys Bhd, Penang
  • SM Sultan Ismail, Kemaman
  • SM Vokasional, Kemaman
  • MPKT Batu Rakit (1993 - 1994)
  • SM Vokasional, Kuala Terengganu
  • SM Seri Budiman, Kuala Terengganu
  • SMK Paya Besar, Kuantan

  • Rapuh by Opick

    Detik waktu terus berjalan
    Berhias gelap dan terang
    Suka dan duka
    Tangis dan tawa
    Tergores bagai lukisan

    Seribu mimpi berjuta sepi
    Hadir bagai teman sejati
    Di antara lelahnya jiwa
    Dalam resah dan air mata
    Ku persembahkan kepadaMu
    Yang terindah dalam hidupku

    Meski ku rapuh dalam langkah
    Kadang tak setia kepadaMu
    Namun cinta dalam jiwa
    Hanyalah padaMu

    Maafkanlah bila hati
    Tak sempurna mencintaiMu
    Dalam dada ku harap hanya
    Dirimu yang bertakhta

    Detik waktu terus berlalu
    Semua berakhir padaMu