Hidup Untuk Memberi...

Hayah hidup ini hanyalah sekadar sekelip mata berbanding dengan kehidupan di yaummul akhirah. Lantaran apalah kiranya kita memberi walaupun hanya sekadar sekelumit.

Follow up.

Alhamdulillah, hari ini follow up dengan doktor.
Doktor kata ok, you can start eating your regular food.
Pathology Report records as
acute appedincitis with periappedicitis,

signatured by ukht dr wan muhaizan...
Huhu... jauh appendix saya berjalan sampai kl...
Thanxs kak wan for the report.
Insya'Allah lepas sihat nanti bolehlah
nak proceed dengan kem pesona peringkat pahang lak...
What ever it is, alhamdulillah...
semua selamat... syukur2 sangat pada Allah.
Ujian kadang2 mengertak sejenak
hati kita yang kadang2 terleka
dengan nikmat yang tidak terhingga
yang selama ini Allah swt telah berikan.

Sebelum balik doktor hulur CD.
"Nanti saya nak bagi awak CD." kata doktor.
"CD apa pulak?" tanya saya.
"CD pembedahan awaklah... nanti kan tanya pulak,
doktor buat apa kat dalam perut saya..." celoteh doktor lagi.
Saya tersenyum, dalam hati saya berkata,
"dok lihat surgery kat youtube orang punya,
huhu... hari ni boleh tengok yang sendiri
punya,
rasa macam tak percaya.
"

Balik rumah terus pasang kat laptop.
Masing2 tak berkelip mata tengok.
Cuma satu je, rasa kes appendix sudah selesai.
I saw something else, make me scary...
yellowish fat attach all long my intestine...
macam lomak di leher ayam...
Huhu... what next?
Nak tak nak, memang kena excercise & jaga diet.
Tu pun tak pastilah boleh cair ke lemak tu...

Semua mengingatkan...
kudrat fizikal ku sudah di mamah usia.
Maka seharusnya aku perlu leka lagi
untuk membuat persiapan
untuk bertemu dengan Mu ya Allah...

2 comments:

Hajah Zainab bt Abdullah April 1, 2010 at 4:09 PM  

salam pah,

canggih nya hari ini...siap ada CD lagi!!
pah masih muda...kak nab ni yang semakin senja..bekalan masih kurang utk ke destinasi abadi di Sana..semoga Allah SWT memberikan tenaga utk kita beribadah kepadaNYA.

cikgu sharifah April 1, 2010 at 6:39 PM  

wsalam kak nab,

zaman sudah berubah, semua benda boleh kongsi.
kak nab, kuasa Allah swt belaka, kadang2 tak tunggu tua... tapi alhamdulillah, syukur sangat2 bila Allah beri kita rasa untuk berbekal, moga Allah jauhi kita dari golongan2 yang lalai.

Aidil Fitri 1431H

Berita Harian : BeritaUtama

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

At-tarikh

jam UMMI di KUANTAN

jam WALID di JUBAIL

About Me

My photo
I'm Sharifah Faridah Hanim Tengku Embong. A mother of 6 children. Currently as a teacher at SMK Paya Besar, Kuantan.

My School of Fish (Please click if u like 2 feed da fish...)

Warna-warna Kehidupan....

warna-warna hidup mu
mewarnai kebebasan
mencerna keceriaan
mendambakan kegembiraan
menjalari kehidupan samudera
menyusuri rahsia ciptaan Allah
namun
aku tetap kagum
hidup mu tidak pernah lemas
hatta secebis daging mu
tidak pernah terjejas
dek keasinan melaut menyelubungi mu
mampukah kita
menggarap kehidupan ini
seperti mu
untuk terus melangkah
bertahtakan
keimanan dan ketaqwaan

Hamster 'Abbas Punya

Nazirah punya turtle...

Said nak juga...

Merisik Khabar

Liku-liku Kehidupan


  • SK Sultan Sulaiman 2 (1974 - 1979)
  • MRSM K Trg (1980-1984) 3rd Batch
  • LCP, Azusa (1985)
  • Citrus College, Glendora (1986)
  • USC, LA (1986 - 1989) Class of 1989
  • SM Sultan Sulaiman, Kuala Terengganu
  • Sykt Limbongan Timor Sdn Bhd, K Trg
  • Syarikat Amsys Bhd, Penang
  • SM Sultan Ismail, Kemaman
  • SM Vokasional, Kemaman
  • MPKT Batu Rakit (1993 - 1994)
  • SM Vokasional, Kuala Terengganu
  • SM Seri Budiman, Kuala Terengganu
  • SMK Paya Besar, Kuantan

  • Rapuh by Opick

    Detik waktu terus berjalan
    Berhias gelap dan terang
    Suka dan duka
    Tangis dan tawa
    Tergores bagai lukisan

    Seribu mimpi berjuta sepi
    Hadir bagai teman sejati
    Di antara lelahnya jiwa
    Dalam resah dan air mata
    Ku persembahkan kepadaMu
    Yang terindah dalam hidupku

    Meski ku rapuh dalam langkah
    Kadang tak setia kepadaMu
    Namun cinta dalam jiwa
    Hanyalah padaMu

    Maafkanlah bila hati
    Tak sempurna mencintaiMu
    Dalam dada ku harap hanya
    Dirimu yang bertakhta

    Detik waktu terus berlalu
    Semua berakhir padaMu