Hidup Untuk Memberi...

Hayah hidup ini hanyalah sekadar sekelip mata berbanding dengan kehidupan di yaummul akhirah. Lantaran apalah kiranya kita memberi walaupun hanya sekadar sekelumit.

Mesyuarat dan Majlis Perpisahan



Petang ada mesyuarat bidang sains dan matematik.
Kerusi panas tu... di pengerusikan oleh Kak Eda.
Ada presentation hasil dari cikgu Kamisah yang menang
pertandingan inovasi yang diwakilkan kepada
Cikgu Amran kerana Kamisah tak de.
Ayahnya masuk hospital untuk operation.
Bersabar ye Kamisah, sama2 kita doa agar
ayah awak dipermudahkan pembedahannya nanti.



Jam 3.oo ptg Cikgu Haniliza mantan KB Sn Mt
yang sekarang menjawat GPK 1 SMKBR
sampai untuk diraikan majlis perpisahannya
yang sudah tetangguh masuk 3 kali...
So hari ini, walau pun 2/3 orang cikgu tak dapat
hadir diteruskan juga, bimbang tangguh lagi kan.
Tahniah Haniliza, tadi masa ucapan itu
nampak sudah banyak perubahan...
ada keyakinan diri yang tinggi
dan ciri2 kepimpinan tu terserlah.



1 comments:

Anakanda Laila_Isabella April 3, 2009 at 12:15 AM  

salamz cikgu.tm kasih view blog sy.:)bila tgk gambar2 atas ni, rasa sebak sangat sebab teringat zaman sekolah 1999.Cikgu2 semua sporting. Teringat pulak dtg umah cikgu makan2 jamuan.hehehe.Bila tersedar je dr memori tu, rupanya hampir 10 tahun sy telah meninggalkan alam persekolahan..bila dah alam bekerja,rase nak jadi pelajar sekolah semula.nak pakai baju sekolah.tp alamak cikgu,baju sekolah dah x muat sebab dulu XL skrg dah xxxxL.hehehe.gurau2 je cikgu.smg kehidupan cikgu2 smkpb diberkati dan selalu disayangi oleh semua anak bergenerasi:)ukhuwahfillah abadan abada..

Aidil Fitri 1431H

Berita Harian : BeritaUtama

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

At-tarikh

jam UMMI di KUANTAN

jam WALID di JUBAIL

About Me

My photo
I'm Sharifah Faridah Hanim Tengku Embong. A mother of 6 children. Currently as a teacher at SMK Paya Besar, Kuantan.

My School of Fish (Please click if u like 2 feed da fish...)

Warna-warna Kehidupan....

warna-warna hidup mu
mewarnai kebebasan
mencerna keceriaan
mendambakan kegembiraan
menjalari kehidupan samudera
menyusuri rahsia ciptaan Allah
namun
aku tetap kagum
hidup mu tidak pernah lemas
hatta secebis daging mu
tidak pernah terjejas
dek keasinan melaut menyelubungi mu
mampukah kita
menggarap kehidupan ini
seperti mu
untuk terus melangkah
bertahtakan
keimanan dan ketaqwaan

Hamster 'Abbas Punya

Nazirah punya turtle...

Said nak juga...

Merisik Khabar

Liku-liku Kehidupan


  • SK Sultan Sulaiman 2 (1974 - 1979)
  • MRSM K Trg (1980-1984) 3rd Batch
  • LCP, Azusa (1985)
  • Citrus College, Glendora (1986)
  • USC, LA (1986 - 1989) Class of 1989
  • SM Sultan Sulaiman, Kuala Terengganu
  • Sykt Limbongan Timor Sdn Bhd, K Trg
  • Syarikat Amsys Bhd, Penang
  • SM Sultan Ismail, Kemaman
  • SM Vokasional, Kemaman
  • MPKT Batu Rakit (1993 - 1994)
  • SM Vokasional, Kuala Terengganu
  • SM Seri Budiman, Kuala Terengganu
  • SMK Paya Besar, Kuantan

  • Blog Archive

    Rapuh by Opick

    Detik waktu terus berjalan
    Berhias gelap dan terang
    Suka dan duka
    Tangis dan tawa
    Tergores bagai lukisan

    Seribu mimpi berjuta sepi
    Hadir bagai teman sejati
    Di antara lelahnya jiwa
    Dalam resah dan air mata
    Ku persembahkan kepadaMu
    Yang terindah dalam hidupku

    Meski ku rapuh dalam langkah
    Kadang tak setia kepadaMu
    Namun cinta dalam jiwa
    Hanyalah padaMu

    Maafkanlah bila hati
    Tak sempurna mencintaiMu
    Dalam dada ku harap hanya
    Dirimu yang bertakhta

    Detik waktu terus berlalu
    Semua berakhir padaMu