Hidup Untuk Memberi...

Hayah hidup ini hanyalah sekadar sekelip mata berbanding dengan kehidupan di yaummul akhirah. Lantaran apalah kiranya kita memberi walaupun hanya sekadar sekelumit.

Visit Melaka 2012

Hari ini jalan2 melaka bawa anak2 sempena cuti sekolah.
Lepas ni tak leh nak manja2 dengan walid
sebab walid nak terbang jauh ke saudi....
Dulu datang sudah ke zoo, hari ni lawat taman b
uaya.
Kali terakhir datang kalau tak silap tahun 2004 dulu...
Lama dah bertahun.... dan boleh bagi kredit lah kat
pengurusan suasana sebab nampak banyak perubahan.
Dulu rasa berserabut.... nowdays... nampaklah
buaya tu selese je duduk berjemur bawah panas.
Sedang2 sampai sempatlah tengok lagak ngeri buaya
(kata anak2lah.... ummi tak ngeri pun!)
Aksi masuk tangan dalam mulut buaya dan
hulur duit ke mulut buaya.
Huhu.... rasa ingat2 sama juga show ni masa datang dulu2.
Mula terfikir.... buaya ni memang fitrah dia kot
bila naik atas darat tak ada air
dia akan duduk diam je
so buatlah apa2 ada buaya tu kisah...

Lepas tu anak2 masuk rumah berhantu dan keretapi raksasa...
Ummi tunggu luar je ngan walid.
Kemudian jengok spesis burung.
Masuk je burung merak sedang mengembangkan sayapnya.
Bukan main seronok mohammad said.
Kemudian tengok itik... nasiblah anak zaman sekarang,
ada zoo ni, kenal lah juga itik
kalau tak kenal dalam gambar je...
Burung pun boleh tahan sampai
mohammad said hairan, "kenapa burung warna biru?"
"semua ALlah cipta, macam2 warna ALlah boleh buat..."
cerita ummi kat muhammad said.
Kakak dan adik.... posing2 sebelum balik kuantan...

0 comments:

Aidil Fitri 1431H

Berita Harian : BeritaUtama

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

At-tarikh

jam UMMI di KUANTAN

jam WALID di JUBAIL

About Me

My photo
I'm Sharifah Faridah Hanim Tengku Embong. A mother of 6 children. Currently as a teacher at SMK Paya Besar, Kuantan.

My School of Fish (Please click if u like 2 feed da fish...)

Warna-warna Kehidupan....

warna-warna hidup mu
mewarnai kebebasan
mencerna keceriaan
mendambakan kegembiraan
menjalari kehidupan samudera
menyusuri rahsia ciptaan Allah
namun
aku tetap kagum
hidup mu tidak pernah lemas
hatta secebis daging mu
tidak pernah terjejas
dek keasinan melaut menyelubungi mu
mampukah kita
menggarap kehidupan ini
seperti mu
untuk terus melangkah
bertahtakan
keimanan dan ketaqwaan

Hamster 'Abbas Punya

Nazirah punya turtle...

Said nak juga...

Merisik Khabar

Liku-liku Kehidupan


  • SK Sultan Sulaiman 2 (1974 - 1979)
  • MRSM K Trg (1980-1984) 3rd Batch
  • LCP, Azusa (1985)
  • Citrus College, Glendora (1986)
  • USC, LA (1986 - 1989) Class of 1989
  • SM Sultan Sulaiman, Kuala Terengganu
  • Sykt Limbongan Timor Sdn Bhd, K Trg
  • Syarikat Amsys Bhd, Penang
  • SM Sultan Ismail, Kemaman
  • SM Vokasional, Kemaman
  • MPKT Batu Rakit (1993 - 1994)
  • SM Vokasional, Kuala Terengganu
  • SM Seri Budiman, Kuala Terengganu
  • SMK Paya Besar, Kuantan

  • Rapuh by Opick

    Detik waktu terus berjalan
    Berhias gelap dan terang
    Suka dan duka
    Tangis dan tawa
    Tergores bagai lukisan

    Seribu mimpi berjuta sepi
    Hadir bagai teman sejati
    Di antara lelahnya jiwa
    Dalam resah dan air mata
    Ku persembahkan kepadaMu
    Yang terindah dalam hidupku

    Meski ku rapuh dalam langkah
    Kadang tak setia kepadaMu
    Namun cinta dalam jiwa
    Hanyalah padaMu

    Maafkanlah bila hati
    Tak sempurna mencintaiMu
    Dalam dada ku harap hanya
    Dirimu yang bertakhta

    Detik waktu terus berlalu
    Semua berakhir padaMu