Hidup Untuk Memberi...

Hayah hidup ini hanyalah sekadar sekelip mata berbanding dengan kehidupan di yaummul akhirah. Lantaran apalah kiranya kita memberi walaupun hanya sekadar sekelumit.

2 Syawal Melaka - USJ - Tg Karang

Ziarah raya ke 2 bermula.
Misi asal melaka-USJ-tg karang-sabak bernam.....

Ke masjid tanah rumah fajri & aida.
Makan rendang melaka...

Kemudian ke rumah bonda nyang ku lok lok di usj.
Untie pah jamu nasi minyak ayam merah,
apa lagi budak2 ni.... favourite....

Selepas tu menuju ke tg karang...
huhu.. ingatkan dekat.... rupa2 kat 3 jam baru sampai
campur dengan jem lagi.
Tapi berbaloi... sampai2 panorama sawah padi
yang menghijau.
Memukau mata memandang dan menyejukkan hati....
Sungguh cantik alam ciptaan Allah swt.

Sebenarnya umi dah ke rumah akh taib,
sahabat lama ayah ramli sejak di mrsm lagi.
Kalau tak datang tak tahu keadaan....
Bila bermusafir barulah rasa lamanya nak sampai.
Anak2 sibuk bertanya, "bila lagi nak sampai rumah pakcik ni..."
Sebab liku2 perjalanan bukan terhenti di sini...
kena lalu batas2 tali air yang sempit lagi.
Cuma kami ter'wonder' macam manalah kehidupan
30 tahun dulu... jalan raya belum ada...
kenderaan pula tak seperti sekarang...
Tapi inilah kehidupan yang dibina oleh ibu dan bapa
demi kebahagian anak2...

Apa lagi... kalau tak berposing...
lebih2 lagi bila tahu inilah lokasi pergambaran nur kasih...

Jazakallah buat akh taib dan ukht rosmilah
serta keluarga kerana menerima kunjungan kami
untuk beraya di tg karang....

Dek masa, hampir lewat senja,
misi ke sabak bernam ke rumah zaim & salmi
terpaksa ditangguhkan.
Tapi alhamdulillah, musafir kali ini cukup bermakna.
Mengajar umi dah dan anak2 erti hidup berkeluarga,
kasih dan pengorbanan...

0 comments:

Aidil Fitri 1431H

Berita Harian : BeritaUtama

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

BERIKAN SOKONGAN ANDA...

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

HULURKAN SUMBANGAN ANDA....

At-tarikh

jam UMMI di KUANTAN

jam WALID di JUBAIL

About Me

My photo
I'm Sharifah Faridah Hanim Tengku Embong. A mother of 6 children. Currently as a teacher at SMK Paya Besar, Kuantan.

My School of Fish (Please click if u like 2 feed da fish...)

Warna-warna Kehidupan....

warna-warna hidup mu
mewarnai kebebasan
mencerna keceriaan
mendambakan kegembiraan
menjalari kehidupan samudera
menyusuri rahsia ciptaan Allah
namun
aku tetap kagum
hidup mu tidak pernah lemas
hatta secebis daging mu
tidak pernah terjejas
dek keasinan melaut menyelubungi mu
mampukah kita
menggarap kehidupan ini
seperti mu
untuk terus melangkah
bertahtakan
keimanan dan ketaqwaan

Hamster 'Abbas Punya

Nazirah punya turtle...

Said nak juga...

Merisik Khabar

Liku-liku Kehidupan


  • SK Sultan Sulaiman 2 (1974 - 1979)
  • MRSM K Trg (1980-1984) 3rd Batch
  • LCP, Azusa (1985)
  • Citrus College, Glendora (1986)
  • USC, LA (1986 - 1989) Class of 1989
  • SM Sultan Sulaiman, Kuala Terengganu
  • Sykt Limbongan Timor Sdn Bhd, K Trg
  • Syarikat Amsys Bhd, Penang
  • SM Sultan Ismail, Kemaman
  • SM Vokasional, Kemaman
  • MPKT Batu Rakit (1993 - 1994)
  • SM Vokasional, Kuala Terengganu
  • SM Seri Budiman, Kuala Terengganu
  • SMK Paya Besar, Kuantan

  • Blog Archive

    Rapuh by Opick

    Detik waktu terus berjalan
    Berhias gelap dan terang
    Suka dan duka
    Tangis dan tawa
    Tergores bagai lukisan

    Seribu mimpi berjuta sepi
    Hadir bagai teman sejati
    Di antara lelahnya jiwa
    Dalam resah dan air mata
    Ku persembahkan kepadaMu
    Yang terindah dalam hidupku

    Meski ku rapuh dalam langkah
    Kadang tak setia kepadaMu
    Namun cinta dalam jiwa
    Hanyalah padaMu

    Maafkanlah bila hati
    Tak sempurna mencintaiMu
    Dalam dada ku harap hanya
    Dirimu yang bertakhta

    Detik waktu terus berlalu
    Semua berakhir padaMu